8

دی‌ام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardگزارش عملکرد فروشگاه‌های سوپرمارکت اسنپ در سال ۱۴۰۲؛ تنقلات، نوشیدنی و لبنیات، به ترتیب پرفروش‌ترین دسته‌ها در سوپرمارکت اسنپ – دی‌ام برد

[ad_1]

زمان مطالعه: 3 دقایق

اسنپ ​​گزارشی از عملکرد فروشگاه های خود در سوپرمارکت ها (تحویل فوری) منتشر کرد و در آن به بررسی آمار خرید و فروش، عملکرد فروشگاه، تحلیل رفتار مصرف کننده و استراتژی فروش پرداخت.

در این گزارش می خوانیم هلدینگ خواربارفروشی اسنپ (سوپرمارکت اسنپ) وظیفه ارائه خدمات سوپرمارکتی در گروه اسنپ را بر عهده دارد و بیش از 7 میلیون کاربر از خدمات اسنپ گروسری استفاده کرده اند.

گزارش عملکرد فروشگاه سوپرمارکت اسنپ در سال 1402; اسنک ها، نوشیدنی ها و لبنیات به ترتیب پرفروش ترین دسته ها در سوپرمارکت اسنپ 1

در این مقاله به بررسی برخی از نکات مهم این گزارش می پردازیم. برای خواندن نسخه کامل گزارش از این رابطه استفاده کنید.

بیش از 7 میلیون کاربر حداقل یک بار از خدمات آنلاین فروش کالاهای سوپرمارکتی بهره مند شده اند و به گزارش سوپرمارکت اسنپ، بیش از 5 هزار فروشگاه در 31 استان کشور با این بستر همکاری داشته اند.

حجم بازار آنلاین کالاهای سوپرمارکتی در کمتر از 2 سال 2.5 برابر شده است و اسنپ پیش بینی می کند که این رشد در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد.

گزارش عملکرد فروشگاه سوپرمارکت اسنپ در سال 1402; تنقلات، نوشیدنی‌ها و لبنیات، به ترتیب دسته‌های پرفروش در سوپرمارکت اسنپ 2

رفتار خرید مصرف کننده و گروه های محصول محبوب

سبد خرید کاربران اسنپ در سال گذشته به طور متوسط ​​شامل 7 کالا بود. ارزش واقعی این سبدها نسبت به سال قبل 50 درصد افزایش یافته است.

آمار سوپرمارکت اسنپ نشان می دهد که مصرف کنندگان تمایل بیشتری به خرید اینترنتی این دسته از کالاها دارند. گروه های کالایی مانند تنقلات فروش بالایی به ویژه در مناسبت های خاص دارند و این گزارش حاکی از آن است که فروشگاه ها توجه ویژه ای به وجود این دسته از اقلام مصرفی داشته باشند.

گزارش عملکرد فروشگاه سوپرمارکت اسنپ در سال 1402; تنقلات، نوشیدنی‌ها و لبنیات، به ترتیب دسته‌های پرفروش در سوپرمارکت اسنپ 3

آخر هفته ها پرفروش می شود

پنجشنبه و جمعه پرطرفدارترین روزهای هفته هستند. بسیاری از مصرف کنندگان این روزها برای کل هفته خرید می کنند یا برای تفریح ​​در آخر هفته خرید می کنند.گزارش عملکرد فروشگاه سوپرمارکت اسنپ در سال 1402; تنقلات، نوشیدنی ها و لبنیات به ترتیب پرفروش ترین دسته ها در سوپرمارکت اسنپ 4

استراتژی های افزایش فروش در اسنپ

بر اساس این گزارش، یکی از جذاب ترین مشوق ها برای مصرف کنندگان، خرید با تخفیف و قیمت رقابتی است. بخش قابل توجهی از بودجه تبلیغاتی و بازاریابی سوپرمارکت اسنپ صرف برنامه ریزی و اجرای طرح ها و کمپین های مختلف تخفیف می شود. سوپرمارکت های فعال شرکت کننده در این طرح ها در سال گذشته توانستند تعداد زیادی مشتری جدید را جذب کنند.گزارش عملکرد فروشگاه سوپرمارکت اسنپ در سال 1402; اسنک ها، نوشیدنی ها و لبنیات به ترتیب پرفروش ترین دسته ها در سوپرمارکت اسنپ 5

یکی از سوپرمارکت های مشهد با شرکت در طرح های تخفیف در سال 1402 14000 مشتری جدید جذب کرد.

تخفیف نارنجی

سوپرمارکت اسنپ هر روز 15 تا 50 درصد تخفیف برای بسیاری از محصولات محبوب ارائه می دهد. فروشندگان در این محیط رقابتی با مشارکت فعال در این طرح ها موفق می شوند. 40%+ سبد خرید حداقل یک کالای تخفیف دار دارند.

گزارش عملکرد فروشگاه سوپرمارکت اسنپ در سال 1402; اسنک، نوشیدنی و لبنیات به ترتیب پرفروش ترین دسته ها در سوپرمارکت اسنپ 6.

بسته بندی مقرون به صرفه نمونه دیگری از راه های افزایش فروش است

علاوه بر تخفیف های روزانه، برخی از محصولات در بسته های تخفیفی متعدد به فروش می رسند. نوشیدنی ها محصولاتی هستند که در این طرح ها مورد توجه قرار می گیرند. میانگین ارزش سبدهای خرید که شامل یک بسته پس انداز است تا 50 درصد بیشتر است.

گزارش عملکرد فروشگاه سوپرمارکت اسنپ در سال 1402; تنقلات، نوشیدنی ها و لبنیات به ترتیب پرفروش ترین دسته ها در سوپرمارکت اسنپ 7.

دعوت از فروشندگان برای به روز رسانی محصولات پرفروش؛ منتظر بهترین فروشندگان باشید

محصولات پرفروش اغلب انگیزه ای برای مصرف کننده برای خرید یک سبد کامل از فروشندگان هستند. این گزارش نشان می دهد که فروشندگان باید همیشه موجودی به روزی از محصولات پرفروش را حفظ کنند.

پرفروش ترین محصولات این پلتفرم به ترتیب نوشابه 1.5 لیتری کوکا، اسنک چیتوز و شیر کم چرب مهشم بود.

گزارش عملکرد فروشگاه سوپرمارکت اسنپ در سال 1402; اسنک ها، نوشیدنی ها و محصولات لبنی بر اساس دسته بندی های پرفروش در سوپرمارکت اسنپ 8 طبقه بندی شده اند.

این گزارش با نکاتی برای افزایش فروش به مخاطبان اسنپ اکسپرس به پایان می رسد:

1. توجه به ساعات شلوغی

2. کیفیت خوب و تحویل به موقع سفارش

3. بسته بندی اولیه و احترام به مشتری

4. لزوم توجه به تاریخ انقضا و ایجاد یک تجربه خرید آنلاین رضایت بخش برای مشتری

اگر می خواهید گزارش کامل را بخوانید اینجا کلیک.

[ad_2]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا