ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ + ورود به سامانه
[ad_1]
دانشجویانی که به هر دلیلی امکان ادامه تحصیل در دانشگاه محل پذیرش خود را ندارند، میتوانند با مراجعه به سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، درخواست انتقالی و یا مهمانی خود را ثبت نمایند. برای ورود به سامانه monada.iau.ac.ir باید در مدت زمان مقرر اقدام نمایند. زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد از 20 آذر ماه تا 10 دی ماه 1403 میباشد، لذا داوطلبین میتوانند در این تاریخ برای ثبت نام اقدام کنند. لازم به ذکر است که ثبت نام انتقالی و عضویت به عنوان دانشجوی مهمان دانشگاه آزاد، برای دانشجویان ترم اول مهر و بهمن امکانپذیر نمیباشد.
دانشجویان برای ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد باید تمامی شرایط عمومی و اختصاصی را داشته باشند. در ادامه، تمامی شرایط را برای شما بیان مینماییم. اگر در هنگام ثبت نام با مشکلی مواجه شدید و یا پرسشی در هر یک از مراحل داشتید، میتوانید با مشاورین ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 (از طریق تلفن ثابت) تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره، در صورت تمایل ثبت نام خود را به مشاورین ایران تحصیل بسپارید.
📣 اطلاعیه: ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد برای هر نیمسال ترم مهر و بهمن به صورت جداگانه و در زمان مجزا برگزار می گردد. به همین دلیل به اطلاع کلیه متقاضیان میرسانیم که انجام این کار صرفا به صورت اینترنتی بوده و فقط از طریق سامانه ثبت درخواست انتقال دانشگاه آزاد، به نشانی monada.iau.ac.ir صورت خواهد پذیرفت.
زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 1403
با توجه به سنوات گذشته می توان گفت زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد دو بار در هر سال تحصیلی انجام می پذیرد. همچنین لازم به ذکر است تا بدانید که زمان ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد و مهلت ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد، در یک بازه زمانی انجام می گیرد که متقاضیان محترم می توانند به صورت مجزا با داشتن شرایط انتقالی دانشگاه آزاد درخواست خود را در سامانه منادا دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نمایند.
با توجه به محدودیت زمانی در تاریخ ثبت نام نقل و انتقالات توصیه می نماییم متقاضیان گرامی در اولین ساعات باز شدن سایت نسبت به تکمیل درخواست خود اقدام نمایند. شایان ذکر است با توجه به محدودیت های موجود اولویت پذیرش انتقالی یا مهمانی با دانشجویانی خواهد بود که زودتر از دیگر متقاضیان در سامانه ثبت درخواست نموده باشند.
با توجه به آیین نامه مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد برای نقل و انتقالات جهت نیمسال اول سال تحصیلی یا همان ترم مهر از 10 تیر ماه سال جاری شروع شده و تا 10 مرداد ماه ادامه داشت.
برای نقل و انتقال دانشجویی در نیمسال دوم تحصیلی نیز دانشجویان باید در تاریخ اعلام شده تقاضای خود را ثبت کنند. زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد نیمسال دوم 1403- 1404 از تاریخ 20 آذر ماه شروع شده و معمولا تا تاریخ 10 دی ماه در سامانه منادا ادامه دارد.
نیمسال تحصیلی | 🕘 زمان ثبت درخواست 🕒 | 🕘زمان تمدید ثبت نام🕒 |
نیمسال اول 1403 – 1404 | 10 تیر تا 10 مرداد | اعلام نشده |
نیمسال دوم 1403 – 1404 | 20 آذر ماه لغایت 5 دی | اعلام نشده |
خوب است بدانید که اگر دارای شرایط انتقالی دانشگاه آزاد باشید، نتایج ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد حداکثر ظرف 3 روز از همان سامانه ثبت درخواست قابل پیگیری خواهد بود. در غیر این صورت ممکن است این فرایند کمی طول بکشد، لذا شما باید در اسرع وقت اقدامات خود را انجام دهید و در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد میتوانید با کارشناسان ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.
نحوه ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 1403
در گام اول بهتر است شما را با وب سایت منادا آشنا کنیم؛ این وب سایت برای افرادی که قصد دارند ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد انجام دهند بسیار کاربردی میباشد. زیرا، در این سامانه هرسال اطلاعیه ای برای نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ابلاغ میشود و افرادی که قصد انتقالی گرفتن به دانشگاههای دیگر را دارند، باید از طریق آن و به صورت اینترنتی مراحل لازم را طی نمایند.
در واقع، افراد برای انجام این کار، باید مراحلی را طی کنند تا بعد از تایید آن بتوانند پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد را انجام دهند. این مراحل به شرح زیر است:
⏪ به منظور ثبت درخواست خود مبنی بر انتقال به سایر واحدهای دانشگاه آزاد، میبایست ابتدا به سامانه منادا مراجعه کرده و مطابق با راهنمای زیر ادامه مراحل را طی کنید.
⏪ در این بخش از مقاله باید وارد وب سایت monada.iau.ir شوید. بعد از ورود به این سامانه با صفحه ای مانند تصویر زیر مواجه می شوید. توجه داشته باشید مطالعه شرایط و آیین نامه های این صفحه الزامی می باشد. سپس می بایست تیک موافقت خود را بزنید و وارد مرحله بعد شوید.
⏪در این صفحه باید سه فیلد آن را تکمیل کنید که در بخش اول به سراغ کد ملی بروید، توجه داشته باشید کد ملی باید بدون خط تیره در فیلد نوشته شود. از سوی دیگر اگر در ابتدا کد ملی شما صفر وجود دارد باید تمام صفر ها را وارد کنید. مرحله دوم مربوط به شماره دانشجویی میباشد.
توجه داشته باشید قسمتی که شماره دانشجویی باید در آن وارد شود در تصویر زیر با عدد شماره 2 نشانه گذاری شده است. همانطور که میدانید در انتها باید کد امنیتی را در فرم وارد کنید. کد امنیتی در قسمتی که در تصویر زیر با عدد شماره 3 نمایش داده شده است باید وارد شود. در نهایت هم با کلیک بر روی گزینه ورود میتوانید وارد سامانه شوید.
⏪در ادامه شما با صفحه ای مواجه خواهید شد که نیازمند اطلاعات فردی، اطلاعات آموزشی و اطلاعات تماس شما است. در مرحله بعد دانشجو باید ماده انتخابی خود را مشخص کند و مدارک خواسته شده را آپلود کند (امکان تغییر ماده انتخابی پس از ثبت درخواست وجود نخواهد داشت). بعد از آپلود کردن مدارک، باید دانشگاه مقصد را انتخاب کرده و هزینه مورد نیاز را از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت نمایید.
⏪بعد از طی کردن تمامی مراحل فوق، سامانه کدی را به عنوان “کد پیگیری” نمایش خواهد داد. دقت داشته باشید دریافت این کد به معنی تمام شدن مراحل ثبت نام نیست. شما با کلیک روی عبارت ثبت نهایی در نهایت مراحل را تمام کرده و شماره پرونده 13 رقمی را دریافت می کنید که به معنای تکمیل شدن مراحل میباشد و برای مشاهده نتایج نقل و انتقال دانشگاه آزاد به آن نیاز دارید.
⏪همچنین اگر در مرحله آخر ثبت نام کد رهگیری دریافت نکردید ممکن است از سرعت اینترنت شما بوده و یا اطلاعات خود را کامل نکرده اید. برای اینکه بتوانید درخواست خود را نهایی کنید، وجود کد رهگیری الزامی میباشد. پس در صورت مشکل داشتن در این قسمت حتما از مشاورین آکادمی ایران تحصیل به شماره 9099075307 (از طریق تلفن ثابت) کمک بگیرید و با خیال راحت درخواست خود را ثبت نهایی نمایید.
شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد 1403
دانشجویان دانشگاه آزاد با داشتن شرایط عمومی نقل و انتقالات امکان ثبت درخواست مهمانی و یا انتقالی را دارند. دانشجویان متقاضی انتقال یا میهمانی موظف به بررسی صحت اطلاعات و مدارکی هستند که در سایت بارگذاری میکنند.
در صورت عدم صحت اطلاعات درج شده و مدارک فرد در هر مرحله از فرایند رسیدگی، درخواست دانشجو بهصورت تلقی می شود و ضرر ناشی از آن بر عهده شخص خواهد بود. شرایط عمومی و محدودیت های نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد 1403 – 1404 به شرح زیر میباشد:
✔️به دلیل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام وظیفه منع ادامه تحصیل نداشته باشند.
✔️حداقل یک نیمسال تحصیلی در واحد مبدا (به استثنای واجدین شرایط میهمانی یا انتقال از بدو پذیرش) گذرانده باشند.
✔️دانشجو متقاضی باید از طریق آزمون سراسری در دانشگاه قبول شده باشد.
✔️دانشجویان دوره های خودگردان تنها میتوانند به واحدهای خودگردان منتقل یا جابجا شوند.
✔️دانشجو با مقاطع، رشتهها، گرایشها و سال قبولی یکسان در دانشگاه مقصد میتوانند به آنجا منتقل شود.
✔️امکان نقل و جابجایی در نیمسال آخر تحصیلی وجود ندارد.
✔️دانشجویان میهمان زمانی میتوانند پایان نامه خود را بگیرند که دانشگاه مبدا و مقصد با آن موافقت کرده باشد.
✔️دانشجویان دکتری تنها با داشتن شرایط خاص میتوانند منتقل یا میهمان شوند.
✔️دانشجویان واحدهای الکترونیکی به دلیل غیر حضوری بودن کلاسهای آنها امکان میهمان و انتقال در آنها وجود ندارند.
✔️دانشجویان واحدهای بین الملل تنها در واحدهای بین الملل میتوانند جابجا شوند. اما آنها نمیتوانند از دانشگاه های خارج کشور به دانشگاه های داخلی میهمان یا جابجا شوند و بالعکس.
✔️دانشجویان پژوهش، کارکنان و اعضای هیئت علمی واحدهای دانشگاهی به محل خدمت محور نمیتوانند انتقال یا میهمان شوند.
✔️دانشجویان اتباع غیرایرانی تنها در صورت موافقت واحد دانشگاهی مبدا و اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه میتوانند انتقال یا میهمان شوند.
📍 لازم به ذکر است تا بدانید که تمامی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد با توجه به جدول همترازی این دانشگاه انجام خواهد گرفت و درخواستهایی که خارج از چاارچوب جدول همترازی باشند جنبه اجرایی نخواهند داشت. لذا به متقاضیان عزیز توصیه میشود حتما قبل از ثبت درخواست اینترنتی در سامانه منادا دانشگاه آزاد حتما جدول همترازی دانشگاه آزاد را دانلود و بررسی نمایند.
شرایط انتقال از دیگر دانشگاه ها به دانشگاه آزاد 1403
مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده است در زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد و پس از ثبت درخواست، انتقال یا میهمانی دانشجویان دیگر دانشگاههای داخل کشور به دانشگاه آزاد، فرایند انتقال یا میهمانی دانشجویان دیگر دانشگاههای داخل کشور به یکی از واحدهای دانشگاه آزاد بعد از بررسی و تأیید کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه صورت میگیرد.
شرایط انتقالی از دیگر دانشگاهها به دانشگاه آزاد اینگونه است که دانشگاه محل تحصیل از دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باشد.
بعلاوه دانشجویان بعد از بررسی و مطالعه آیین نامه آموزشی دانشگاه آزاد، باید ارزیابی کنند که ممنوعیتی جهت ادامه تحصیل نداشته باشند. از سوی دیگر موافقت دانشگاه محل تحصیل (مبدا) و واحد دانشگاهی مقصد برای اخذ انتقالی یا میهمانی ضروری است.
داوطلبان مرد از نظر نظام وظیفه نباید ممنوعیتی داشته باشند. با توجه به این که شهریه واحدهای دانشگاه آزاد برای انتقالی دانشجویان به هر کدام از رشته محلهای دانشگاهی همتراز و پایینتر (با شهریه کمتر) متفاوت میباشد، متقاضیان پس از طی نمودن مراحل انتقالی و تایید درخواست آنها، میتوانند هزینه درخواست خود را از همان ابتدای پذیرش پرداخت کنند.
جدول همترازی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 1403
همانطور که در بخش قبل مقاله بیان کردیم، تمامی نقل و انتقالات این دانشگاه توسط جدول همترازی انجام میشود. به عبارتی دیگر میتوان گفت که انتقال دانشجویان واجد شرایط به هر یک از واحدهای گروه همتراز و پایین تر، مشروط به موافقت واحدهای مبدا و مقصد و همچنین پرداخت هزینه مربوطه می باشد.
لذا، توجه داشته باشید که امکان انتخاب 5 گزینه از سوی دانشجو برای واحد مبدا فراهم میباشد تا در صورت عدم پذیرش در اولویت اول، سایر اولویتهای وی مورد بررسی قرار بگیرند.
مدارک ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 1403
در این قسمت از مقاله تصمیم داریم اطلاعاتی را در رابطه با مدارک مورد نیاز در مورد ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. این نکته را در نظر داشته باشید روش های مختلفی برای ثبت نام نقل و انتقال وجود دارد. برای مثال افرادی که از همسر خود جدا شده اند به سادگی میتوانند برای نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ثبت نام کنند.
از سوی دیگر قانون چند دانشجویی نیز می تواند به شما کمک کند تا انتقالی بگیرید. در زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، متقاضیان باید مدارکی را ارائه کنند. در ادامه مدارک مورد نیاز برای مادههای مختلف دریافت انتقالی را ذکر کردهایم.
مدارک لازم برای انتقالی بر اساس ماده ازدواج یا طلاق
✅صفحه اول و دوم شناسنامه خود و همسر برای طلاق و ازدواج
✅سند ازدواج برای ازدواج
✅صفحه دوم تا پنج طلاق نامه برای طلاق
✅صفحه اول شناسنامه فرزند
مدارک لازم برای انتقالی بر اساس ماده چند دانشجویی
✅دانشجویانی که در دانشگاههای آزاد دیگر مشغول به تحصیل هستند باید گواهی اشتغال به تحصیل (دارای مهر اصلی واحد دانشگاهی مربوطه) ارائه دهند.
✅صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجویان، والدین، همسر
مدارک لازم برای انتقالی بر اساس ماده سهمیه شاهد و ایثار گری
برای نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد مدارک خاصی اعلام شده است که به شرح زیر می باشند:
✅همسر و فرزند شهید باید صفحه اول و دوم شناسنامه خود را به علاوه کارت یا معرفی نامه بنیاد شهید و جانبازان به همراه داشته باشد.
✅آزادگان، همسر و فرزندان آن ها باید صفحه اول و دوم شناسنامه را به همراه کارت یا معرفی نامه اداره ایثارگری و جانبازی داشته باشند.
✅جانبازان 10 درصد و بالاتر باید کارت یا معرفی نامه اداره ایثارگری و جانبازی خود را ارائه دهند.
✅رزمندگان دارای 6 ماه سابقه فعالیت در جبهه جهت ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد باید کارت و معرفی نامه خود را از ارگان ذیربط دریافت و ارائه دهند.
مدارک لازم انتقالی برای فوت پدر، مادر، همسر و فرزند
✅ارائه گواهی فوت صادر شده از ثبت احوال
✅عکس صفحه اول و دوم شناسنامه دانشجو و فرد فوت شده
مدارک لازم برای انتقالی دانشجویان باردار، بیمار و معلول
✅عکس صفحه اول و دوم شناسنامه دانشجو
✅مدارک پزشکی مربوط به بیماری
مدارک لازم برای ماده انتقال یا میهمانی کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد
✅ آخرین حکم کارگزینی کارمند و یا هیأت علمی
✅ از محل خدمت مبنی بر تمام وقت و رسمی بودن کارمند و عضو هیئت علمی اعلام گردد و این که از عملکرد و موافقت واحد با ادامه تحصیل دانشجو متقاضی موافقت داشته باشند.
✅صفحات عقدنامه در صورت دانشجو بودن همسر
✅صفحات اول و دوم شناسنامه که در آن مشخصات همسر و فرزندان دانشجو و والدین او مشخص شده باشند.
هزینه ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 1403
همانطور که دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد میبایست هزینه انصراف خود را به دانشگاه آزاد پرداخت نمایند، دانشجویانی که قصد اخذ انتقالی از واحدی به واحد دیگر را دارند نیز میبایست هزینه انتقال پرداخت نمایند که این هزینه با توجه به مقطع دانشجو متغیر خواهد بود.
هزینه شرایط انتقالی دانشگاه سراسری با دانشگاه آزاد تفاوت دارد. با توجه به آخرین تغییرات و اطلاعیههای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد هزینه انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد برای مقاطع کارشناسی اعم از پیوسته و ناپیوسته و مقطع کاردانی اعم از پیوسته و ناپیوسته متغیر میباشد و تقریبا 1.5 برابر شهریه ثابت ایشان خواهد بود.
لازم به ذکر است با توجه به قوانین و شرایط دانشگاه آزاد علاوه بر هزینه ثبت نام نقل و انتقالات این دانشگاه، جهت اخذ مهمانی نیز از دانشجویان هزینه دریافت خواهد شد، به صورتی که هر دانشجویی که قصد اخذ میهمانی برای واحد دیگری داشته باشد میبایست مطابق قوانین و شرایط نصف شهریه ثابت خود را به عنوان جریمه به دانشگاه پرداخت نماید.
لذا متقاضیان گرامی قبل از ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد میبایست تمامی نکات مربوط به نقل و انتقالات را مطالعه و بررسی کرده سپس برای ثبت درخواست اقدام نمایند.
هزینه انتقالی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 1403 | |
مقطع تحصیلی | مبلغ |
برای تمامی مقاطع تحصیلی | معادل با یک شهریه ثابت برای هر مقطع تحصیلی |
هزینه میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 1403 | |
مقطع تحصیلی | مبلغ |
کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد | معادل با نصف شهریه ثابت |
دکترای حرفه ای و دکتری تخصصی | معادل با 25 درصد از شهریه ثابت |
هزینه بررسی مدارک متقاضی میهمانی و انتقالی دانشگاه آزاد 1403 | |
مقطع تحصیلی | مبلغ |
کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد | 100 هزار تومان |
دکتری | 150 هزار تومان |
دفترچه ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 1403
همانطور که میدانید، هر ساله پیش از آغاز هر نیمسال تحصیلی و در زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، دفترچه ای برای اعلام جزئیات نقل و انتقالات دانشجوهای دانشگاه آزاد از سایت منادا منتشر می شود. در این دفترچه، تمامی اطلاعات مربوط به نقل و انتقالات و مهمانی دانشجویان، قید شده است. برای دانلود این دفترچه که مربوط به نیمسال دوم سال جاری است، می توانید بر روی لینک درج شده در جدول زیر کلیک کنید.
مشاوره ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 1403
آیا به مشاوره ثبت نام نقل و انتقال دانشگاه آزاد نیاز دارید؟ در این بخش قصد داریم مباحث کاربردی را مطرح کنیم. در گام اول بهتر است بدانید به طور کل امکان ثبت نقل و انتقالات دانشگاه آزاد برای افرادی وجود دارد که به هر دلیلی امکان حضور در دانشگاه محل تحصیل خود را ندارند و مجبورند برای شعبه دیگر از محل تحصیل خود و یا دانشگاه دیگری انتقالی بگیرند.
برای ثبت این درخواست حتماً باید در زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد که اعلام میشود، اقدام نمایید؛ زیرا در غیر این صورت به درخواست شما ترتیب اثر داده نخواهد شد. به علاوه این نیز باید از شرایط و هزینه های احتمالی آگاه باشید که تمامی این موارد در ادامه به طور کامل بررسی خواهند شد.
در طی انجام تمامی این مراحل و در زمان مراجعه به سامانه ثبت درخواست انتقال دانشگاه آزاد، بهتر است که از یک مشاور خوب مانند ایران تحصیل، یاری بگیرید.
برای دانلود pdf کلیک کنید.
پادکست صوتی مقاله
در صورتی که با ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد موافقت نشود، آیا می توانیم مجددا اقدام به ثبت نام نماییم؟
خیر، توجه داشته باشید هر داوطلب تنها می تواند یک بار درخواست نقل و انتقالات را ثبت کند.
برای ورود به سامانه ثبت نام انتقالی و میهمانی دانشگاه آزاد چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟
هر داوطلب برای ورود به سامانه باید نام کاربری و رمز عبور داشته باشد. لازم به ذکر است بدانید که در نام کاربری و رمز عبور همان کد ملی و شماره داوطلبی می باشد
آیا می توان پس از ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد تغییر نوع داد؟
پس از ثبت درخواست در سامانه ثبت درخواست انتقال دانشگاه آزاد تا 24 ساعت مهلت خواهید داشت.
[ad_2]