انعقاد قرارداد صادرات ۱۰۰هزاردلاری خلاقها با روسیه/دستاوردهای حضور ایران در «ورلد کانتنت»
[ad_1]
دبیر ستاد توسعه فرهنگ و فناوری نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اعزام تیمی از شرکت های خلاق و دانش بنیان به نمایشگاه اسباب بازی روسیه، از انعقاد صادرات خبر داد. قراردادی به ارزش 100000 دلار اسباب بازی.
دکتر مسعود حسنلو در گفت وگو با ایسنا. مقدمه آبادانی ایران را تغییر نگرش در عرصه فرهنگ و هویت دانست و گفت: این اقدامی است که ماشین ها با همه اهمیتی که دارند نمی توانند انجام دهند، اما فعالیتی در حوزه های آموزشی، فرهنگی، صنایع خلاق و فناوری نرم افزار است. .
وی خاطرنشان کرد: در این راستا دریچه جدیدی برای تعامل با روسیه در حوزه صنایع خلاق باز کردیم و تفاهم نامه های جدیدی با نقاط مختلف این کشور منعقد کردیم.
حسنلو اعزام تیم های تجاری از شرکت های خلاق به روسیه را از دیگر اقدامات ستاد توسعه نرم و فرهنگی معاونت علمی برشمرد و اظهار داشت: تعامل این تیم ها در زمینه هایی مانند اسباب بازی منجر به صادرات شده است و این موفقیت به دلیل حضور کنسرسیوم صادرات اسباب بازی در نمایشگاه.
دبیر ستاد توسعه فرهنگی و فناوری نرم معاونت علمی خاطرنشان کرد: این کنسرسیوم در فاز اول توانست قرارداد صادراتی به ارزش 100 هزار دلار منعقد کند. این عدد ممکن است زیاد نباشد، اما یک شروع است.
حسنلو با اشاره به حضور ایران در رویداد بازار محتوای جهانی روسیه خاطرنشان کرد: 7 شرکت دانش بنیان و خلاق در این نمایشگاه حضور داشتند که منجر به دست آوردها و عقد قراردادهای خوبی شد به گونه ای که برای برخی مجموعه ها آغاز همکاری تجاری شد. با این طرف روسیه بود.
وی ادامه داد: در مجمع اقتصادی سن پترزبورگ هم در ارائه دستاوردهای صنایع خلاق به کشورهای بریکس و هم در ایجاد تفاهم با بخش های مختلف حضور خوبی داشتیم. این دستاوردها با کمک رایزنی فرهنگی ایران در روسیه به دست آمد.
دبیر ستاد توسعه فرهنگ و فناوری های نرم معاونت علمی با تاکید بر اینکه کشور از ظرفیت خوبی در زمینه خلاقیت برخوردار است، ابراز امیدواری کرد با دادن ضریب مناسب به این حوزه، موفقیت های بیشتری در این زمینه داشته باشیم. این زمینه.
حسنلو با بیان اینکه صنایع خلاق از چند جهت برای ما مهم است، یکی از جنبه های این صنایع را اقتصادی و درآمدزایی دانست و افزود: در تمام دنیا یکی از جذابیت های صنایع خلاق درآمدزایی است و ما گزارش های زیادی در ایران این موضوع را تایید می کند.
وی ظرفیت ایجاد اشتغال را از دیگر ابعاد مهم صنایع خلاق برشمرد و یادآور شد: جنبه سوم این صنایع که از سایرین اهمیت بیشتری دارد، هویت سازی آنها خواهد بود. ارتقای هویت، رفاه و وفاق اجتماعی، مسائل زیست محیطی مطرح شده، زبان فارسی و ارتباط مردم با مدارس علمیه و قرآن و همه اینها در بستر صنایع اتفاق خواهد افتاد. به عبارت دیگر علیرغم اینکه این صنعت یک صنعت پولساز و اشتغال زا است، می تواند مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز حل کند.
دبیر تیم توسعه فرهنگی و فناوری نرم معاونت علمی افزود: به همین دلیل صنایع خلاق به عنوان یکی از صنایع اولویت دار شناخته شده اند و انتظار داریم در کشوری که دارای فرهنگی است این اهمیت بیش از پیش درک شود. زیر ساخت.
به گزارش ایسنا، در سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم، اهدافی برای توسعه صنایع و شکل فرهنگی پیش بینی شده است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– کسب مقام اول در تولید و صادرات محصولات فرهنگی بومی در منطقه و جهان اسلام
– ایجاد حداقل 5 برند معتبر بین المللی در زمینه فناوری های فرهنگی و نرم
– کسب سهم 2 درصدی از بازار جهانی سینما
– کسب حداقل رتبه چهارم گردشگری منطقه و جذب بیست میلیون گردشگر
– دستیابی به سهم 30 درصدی بازی های دیجیتال در بازار داخلی
– ایجاد حداقل 5 پلت فرم جدید و موفق فناوری نرم
– تولید 270 عنوان کتاب طنز با میانگین تیراژ حداقل 5000 نسخه
– تولید و نمایش بین المللی حداقل 30 فیلم پویا تا افق
– اسباب بازی های تولید داخل که در سال آینده سهم حداقل 20 درصد از ارزش بازار اسباب بازی های کشور را داشته باشد.
انتهای پیام
[ad_2]